Voor deze module gingen we grafische ontwerpen maken voor verschillende fictionele bedrijven, ik koos voor het bedrijf: Ik ook van jou. Omdat het mij aansprak, omdat het het enige bedrijf was die zich echt focust op sociale duurzaamheid, in plaats van natuurlijke duurzaamheid.
Ook ben ik heel geïnteresseerd in LHBTQ+ Bedrijven en vond ik het dus leuk om voor dit bedrijf grafische uitingen te maken.
Ik ook van jou is een bedrijf dat zich bezig houd met de sociale duurzaamheid in Nederland, ze doen er alles voor om mensen naar elkaar toe te brengen die bij de LHBTQIAP+ behoren. Ze zullen mensen tot en met 30 jaar helpen binnen de community om in contact te komen met andere mensen die behoren tot de LHBTQIAP+ community, zodat het sociaal contact met andere leden van de LHBTQIAP+ verbreed wordt.
Hieronder heb ik allemaal schetsen voor het logo gemaakt, de beeldmerken en woordmerken gingen wij uiteindelijk samenvoegen, zodat het een goed verband maakt voor het logo voor het bedrijf. Voor de woordbeelden gingen we de achtergrond zwart maken en daarna wit maken om te kijken welke kleur het beste paste.
Beeldmerken
Woordmerken
Woordbeelden
Dit is het uiteindelijke woordbeeld die is uitgewerkt met een witte en een zwarte achtergrond.
Dit is het uiteindelijke woordmerk- beeldmerkvoorstel die ik heb gedaan.
Dit is het resultaat van het logo, wat mijn uiteindelijke uitwerking was van het logo
Visitekaartjes, Brief en Enveloppe maken
Voor hetzelfde vak hebben we ook nog enveloppen, bladen en visitekaartjes gemaakt. Hieronder leg ik het process uit en daarna laat ik het resultaat zien van dit project.
We gingen eerst uitsnedes maken om mee te werken voor de enveloppe, bladen en visitekaartjes en dat zag er ongeveer zo uit:
Uiteindelijk gingen we twee van de vier uitsneden gebruiken om uit te werken in de enveloppen, bladen en visitekaartjes. In mijn grafische uitingen. zijn de rechtsonder gebruikt en de rechtsboven.
Dit zijn de uitingen met de uitsneden van rechtsboven:
Dit zijn de uitingen met de uitsneden van rechtsonder:
Ik heb uiteindelijk voor de uitingen van rechtsboven gekozen, omdat ik die het beste vond symboliseren waarvoor het bedrijf stond. Omdat er een uitsnede op stond die op een persoon lijkt die paars is en aangezien paars vaak wordt geassocieerd met de LHBTQ+ Community en er een paars persoon op staan laat zien dat het gaat om LHBTQ+ mensen.